Reisinformatie

CORONA

De recente ontwikkelingen met betrekking tot het Corona virus vermelden wij hier onderstaand:

Op vakantie in het corona tijdperk
In veel landen gelden er beperkende maatregelen in verband met de uitbraak van het coronavirus. U kunt hier tijdens uw vakantie mee te maken krijgen.

  • Hotels kunnen maaltijden in aangepaste vorm of locaties aanbieden. Maaltijden in buffetvormen zijn niet mogelijk. Er kan een systeem worden toegepast waarbij maaltijden op vaste tijden dienen te worden gebruikt waarbij vooraf een maximale tijdsduur wordt aangegeven. Dit zal waarschijnlijk worden gecombineerd met een reserveringssysteem.
  • Groepen die niet bestaan uit leden van hetzelfde huishouden kunnen de maaltijden niet aan dezelfde tafel gebruiken.
  • Tijdens de gehele reis is het houden van voldoende afstand, voor zover mogelijk, noodzakelijk.
  • In het vliegtuig is het gebruik van mondkapjes verplicht. Het is verstandig hierop voorbereid te zijn door voldoende mondkapjes mee op reis te nemen. Ook in de hotels kunnen specifieke hygiëneregels gelden.
  • In het vliegtuig zullen voorlopig geen maaltijden of drankjes worden geserveerd. Er kunnen voorafgaand aan de vluchten persoonlijke controles plaatsvinden.
  • Op de golfbanen is het gebruik van buggy´s alleen mogelijk voor maximaal 1 persoon per buggy. Er kan om een medische verklaring voor het gebruik van de buggy worden gevraagd.
  • Het is niet toegestaan meer dan 10 minuten voor de starttijd op de golfbaan te arriveren.
  • Op de golfbaan is het niet toegestaan om de vlaggenstok aan te raken.
  • Betalingen zijn alleen per pin of via een overboeking mogelijk, contante betaling is op veel plaatsen niet mogelijk.
  • De schoonmaak van de hotelkamer of appartement kan op aangepaste wijze worden uitgevoerd.
U kunt aanvullende informatie vinden op de website van het RIVM en op de website nederlandwereldwijd.nl. De regels en voorschriften kunnen per dag wijzigen, daarom is het belangrijk op de hoogte te blijven van de maatregelen die in Nederland en in het land van bestemming gelden. U mag ook uiteraard altijd bellen met Golftravel.

Voucher voor reeds geannuleerde vluchten
Als jouw vlucht is geannuleerd, krijg je een voucher ter waarde van het volledige bedrag van je boeking. Hiermee kun je een nieuwe vlucht boeken. Je kunt de voucher gebruiken voor Transavia-vluchten t/m 31 oktober 2021. In deze mail staat een unieke vouchercode en een wachtwoord. U kunt zelf een nieuwe vlucht zoeken op onze website, en aan het einde van je boeking vul je op de pagina ‘Controleer je boeking’ deze gegevens in. U ziet dan vanzelf of je moet bijbetalen of dat er nog een restbedrag overblijft. U kunt met de voucher een nieuwe vlucht boeken naar een bestemming naar keuze; ook kunt u een ander reisgezelschap kiezen

Geannuleerde vluchten vanaf 4 juni: voucher of teruggave
Voor vluchten die we vanaf 4 juni annuleren, passen we ons beleid aan. Passagiers op deze vluchten kunnen kiezen tussen een voucher of terugbetaling van het ticket. Je krijgt je voucher per mail. In die mail staat ook hoe je je teruggave kunt aanvragen. Kies je voor de voucher, dan kun je die direct gebruiken. Een teruggave duurt veel langer, omdat we dit nog moeten verwerken.
 
Veilig en gezond vliegen met Transavia
We nemen extra gezondheidsmaatregelen om vanaf juni weer veilig te kunnen vliegen. Een daarvan is dat het vanaf nu verplicht is om tijdens het instappen en aan boord een niet-medisch mondkapje te dragen. We vragen passagiers om die zelf mee te nemen. Daarnaast maken we onze vliegtuigen vaker en grondiger schoon en passen we de service aan boord aan.  

Omboeken zonder wijzigingskosten
We denken graag met je mee als je je reis wilt uitstellen. Heb je een vlucht geboekt die uiterlijk 30 september vertrekt? Dan kun je je vlucht (naar dezelfde bestemming) zonder wijzigingskosten verplaatsen naar uiterlijk 31 maart 2021. Is je nieuwe ticket duurder dan je oorspronkelijke ticket, dan betaal je wel het prijsverschil tussen deze tickets. Is je terugreis na 30 september, dan betaal je daarvoor de normale wijzigingskosten.

Coronavoucher
Wanneer uw golfreis kan  geen doorgang vinden vanwege de gevolgen van de uitbraak van het corona virus ontvangt u een Corona voucher. De waarde van de voucher is gelijk aan de door u betaalde reissom (minus administratie kosten en eventuele premie voor de betaalde annuleringsverzekering). De voucher is 1 jaar geldig na datum van uitgifte. Dit betreft de datum waarop de nieuwe reis wordt gereserveerd, de nieuwe vertrekdatum mag ook na deze periode van 1 jaar vallen. Indien de reissom voor de nieuwe nog te reserveren vakantie hoger uitvalt wordt het verschil in rekening gebracht.

Annuleringen
Standaard annuleringskosten bij annulering door de reiziger. Indien een overeenkomst door uzelf wordt geannuleerd, kan de reisorganisator de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten in rekening brengen:

- bij annulering tot de 56ste kalenderdag (exclusief) voor de vertrekdag: de aanbetaling (met een min. van 10 % van de reissom)
- bij annulering vanaf de 56ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste kalenderdag (exclusief) voor de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) voor de vertrekdag: 40% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21ste kalenderdag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) voor de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14de kalenderdag (inclusief) tot de 7de dag (exclusief) voor de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 7de kalenderdag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) voor vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 5e dag tot vertrekdag of later: de volledige reissom.

AFWIJKENDE ANNULERINGSKOSTEN:
- Aangekochte vliegtickets en bagage: 100 % annuleringskosten
- Groeps (vanaf 10 deelnemers) & proreizen: Na inschrijving 100 % van het arrangement; tenzij anders vermeld in de boekingsbevestiging
- Sommige leveranciers hebben afwijkende annuleringskosten

Golftravel treedt op als bemiddelaar tussen de klant en de accommodatieverschaffer

Bezoek aan ons kantoor
Alle medewerkers van Golftravel werken vanaf huis. Een bezoek aan ons kantoor is niet mogelijk.
Uiteraard zijn we per e-mail en telefoon te bereiken. T 0251 651812 - info@golftravel.nl


Golftassen
De golftas wordt altijd als speciale bagage meegenomen wat betekent dat eerst de standaard bagage wordt ingeladen en als laatste de golftas. Enkele luchtvaartmaatschappijen nemen de golftas gratis mee, dit is echter altijd ter beoordeling van de maatschappijen waarmee u vliegt en kan op ieder moment door de luchtvaartmaatschappij worden veranderd.

Transavia berekent € 58,00 per retourvlucht voor de golftas tot 15 kilo.
Tap Portugal berekent €70,00 per retourvlucht voor de golftas tot 15 kilo.

KLM/Air France vluchten binnen Europa€ 110,- per tas retour (max 23 kg)
KLM/Air France vluchten naar Egypte en Midden Oosten € 150,-per tas retour (max 23 kg)
KLM/Air France vluchten naar Overige Landen € 200,- per tas retour (max 23 kg)
Kijk voor de meest actuele voorwaarden en tarieven op www.klm.nl

Als u lid bent van Flying Blue Golf Club en alle vluchten in uw reisschema worden uitgevoerd door KLM of AIR FRANCE (inclusief CityJet en Brit Air), dan mag u gratis 1 golftas meenemen boven op de standaard bagagevrijstelling. Dit geldt niet op vluchten die door partners worden uitgevoerd. Voor meer informatie over het lidmaatschap van Flying Blue, klik hier

Uw golftas kunt u het beste vervoeren in de daarvoor speciale travelbags die zijn af te sluiten middels een slot. Het meenemen van uw eigen trolley raden wij af. Wij wijzen u erop dat alle hierboven genoemde informatie kan worden aangepast door de luchtvaart maatschappij zonder dat wij hiervan vooraf in kennis worden gesteld. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor de juiste weergave van tarieven.

Variabele kosten bagage bij Transavia

Totalegewichtvan je ruimbagage

Prijsper enkele reis (online)*

Prijs per enkele reis(op de luchthaven)

15 kg

€15 -€22

€30

20 kg

€20 -€27

€40

25 kg

€25 -€32

€50

30 kg

€35 -€42

€70

40 kg

€45 -€52

€90

50 kg

€75 -€82

€150

Maximale totale gewicht: 50 kg per persoon

Maximumgewicht per bagagestuk: 32 kg

* De prijs van ruimbagage is afhankelijk van uw reisschema

Hierbij informeren wij u over de prijsverhogingen die Transavia zal doorvoeren per 1 april 2019:

  • Golfuitrusting: van 29 naar 34 euro per enkele reis

Daarnaast zullen er ook prijsverhogingen plaatsvinden voor het kopen van ruimbagage op de airport:

  • 15KG van 40 naar 45 euro
  • 20KG van 50 naar 60 euro
  • 25KG van 60 naar 75 euro
  • 30KG van 80 naar 90 euro
  • 40KG van 100 naar 120 euro
  • 50KG van 160 naar 150 euro (enige verlaging)

Het versturen van bagage en golf materiaal van huis naar hotel...en weer terug? 
Stel u heeft geen zin om met uw bagage en golfmateriaal te sjouwen, dan bestaat er sinds kort een hele makkelijke manier om dat te vemijden. Travel Light biedt de mogelijkheid om uw bagage en golftas(sen) van huis op te halen, bij uw hotel af te leveren en dat ook weer retour op dezelfde manier. Lekker licht reizen zullen wij maar zeggen! Voorlopig worden alleen Standbags verzonden in verband met de afmeting. Voor de duidelijkheid dit is een draagtas, ook wel carrybag of standbag genoemd. Voor het vervoeren van uw golfclubs is er speciaal een doos ontwikkeld ter bescherming van uw materiaal. Deze doos heeft de volgende inhoudsmaat; 120cm hoog, 32cm breed en 27cm. Met Travel Light is het niet mogelijk om tour- en caddybags te verzenden. Kijk op http://www.travel-light.nl/golf voor meer informatie. Wij wijzen u erop dat alle hierboven genoemde informatie door een externe leverancier wordt aangeboden. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor de juiste weergave van tarieven en / of verzendingen.

Huur auto
Sunny Cars is een ervaren specialist in autohuur voor de vakantiemarkt. Op meer dan 4000 vakantiebestemmingen in meer dan 46 vakantielanden biedt Sunny Cars u een grote keus aan huurauto’s. Op populaire bestemmingen wordt soms met meerdere partners samengewerkt om een optimale keuze te kunnen bieden. De toegevoegde waarde van Sunny Cars is de uitgebreide service. Om huurders juist en volledig te informeren ontvangt u voor vertrek een informatieblad met daarop de belangrijkste punten uit het lokale huurcontract. Zo weet u van tevoren precies waarvoor u tekent. Sunny Cars komt tegemoet aan uw gemak met een all-in autohuur waarin de volgende kosten bij de prijs zijn inbegrepen:

√ Ongelimiteerd aantal kilometers
√ Lokale belastingen
√ Standaard extra WA verzekering van € 7,5 miljoen 
√ Schadeverzekering (CDW) 
√ Diefstalverzekering (TP) 
√ Terugbetaling eigen risico, bij schade en diefstal 
√ Dekking glas-banden-bodem en dakschade 
√ 24/7 bereikbaar via noodnummer

Hoe werkt het parkeren op Schiphol?
1. U reserveert telefonisch 0900-1212122 of hier via de website uw parkeerplek op Schiphol
2. U ontvangt per mail een bevestiging. Print deze uit en neem deze mee
3. U rijdt naar Schiphol en belt ons 15 minuten voor aankomst
4. Wij staan voor u klaar in de bocht tussen vertrekhal 2 en 3, u herkent ons aan onze Bij Schiphol Parkeren jas
5. Wij hebben uw contract bij ons
6. Onze chauffeur helpt u met uw koffers en rijdt met uw auto naar onze parkeerplaats
7. Bij terugkomst belt u ons op en staat onze chauffeur met uw auto voor u klaar tussen vertrekhal 2 en 3

Door deze service is het veel eenvoudiger geworden om te parkeren op Schiphol. U hoeft niet meer lang te zoeken naar een parkeerplaats, of te wachten op de pendelbus vanaf een verderop gelegen parkeerterrein. U rijdt gewoon naar Schiphol en geeft uw auto mee aan onze chauffeur. Bij terugkomst op Schiphol staat uw auto weer voor u klaar. Deze valet parking service is 24 uur per dag 7 dagen per week beschikbaar.

Vluchten
De vliegtijden die in onze bevestigingen en reisdocumenten vermeld staan zijn altijd onder voorbehoud. Luchtvaart maatschappijen hebben namelijk het recht om af te wijken van de gepubliceerde tijden en routes (of zelfs hele vluchten annuleren) en alle gegeven informatie is daarom onder voorbehoud. Op door ons geboekte vluchten is geen restitutie mogelijk. Wanneer u het slachtoffer wordt van een vertraging en / of te laat arriveren bagage, kunt u zich wenden tot de desbetreffende luchtvaart maatschappij voor eventuele schadeclaims. Kosten die u voor een langer verblijf moet maken in geval van calamiteiten, dient u altijd zelf te voldoen. Restitutie en/of claims kunt u bij de luchtvaartmaatschappij dan wel verzekering deponeren. Golftravel.nl zal er alles doen om u ter plaatse en na afloop bij te staan, maar aanvaardt in deze geen aansprakelijkheid.

Sinds februari 2004 bestaat er binnen de Europese Unie een wet die uw rechten als luchtvaartpassagier regelt: EC Verordening 261/2004. Deze verordening beschermt de passagier in het geval van vertraagde, omgeboekte, geannuleerde of overboekte vluchten en bepaalt welke schadevergoeding gegeven moet worden. De Verordening 261/2004 is van toepassing op alle vluchten die vertrekken uit de Europese Unie en alle vluchten die aankomen in een EU land en die uitgevoerd worden door een Europese luchtvaartmaatschappij. Meer informatie vindt u op de volgende website: www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl

Per eigen vervoer
Indien u per eigen vervoer naar een bestemming reist ontvangt u van ons een routesuggestie naar uw accommodatie. Wij proberen de routes zo nauwkeurig als mogelijk samen te stellen, maar aanvaarden in deze geen aansprakelijkheid.

Per huurauto
Bij vele vliegbestemmingen is een huurauto inbegrepen. Bij bestemmingen waar geen huurauto is inbegrepen is gebleken dat vervoer per transfer / taxi goedkoper of gemakkelijker is. Wij informeren u over de mogelijkheden.

Ongebruikte reis onderdelen
Voor (deels) ongebruikte reisonderdelen zoals hotelovernachtingen en greenfees wordt geen restitutie verleend.

Paspoort en visum
U dient bij vertrek en tijdens de reis in het bezit te zijn van een geldig reisdocument. Dit is uw eigen verantwoordelijkheid.

Gezondheidsvoorschriften
U kunt bij alle KLM Health Services locaties terecht voor reisadvies en vaccinaties. Maak hier online een afspraak. Bij voorkeur laat u zich vier tot zes weken voor vertrek vaccineren bij een Travel Clinic. Mocht dat onverhoopt niet lukken, bijvoorbeeld omdat u last minute een reis heeft geboekt, kunt u alsnog binnenlopen bij een van de Travel Clinics. Mocht er ruimte zijn, dan helpen de reizigersverpleegkundigen u graag. Dit is uw eigen verantwoordelijkheid.

Visum aanvragen op Turkse luchthaven straks NIET meer mogelijk
Toeristen die naar Turkije op vakantie gaan kunnen binnenkort hun visum alleen nog vooraf online aanvragen. De huidige optie om ter plaatse een stempeltje te halen vervalt. Vakantiegangers kunnen binnenkort hun visum alleen nog online bestellen. Het is dan niet meer mogelijk om ter plaatse een visum aan te vragen op een Turkse luchthaven. Op welke datum deze nieuwe regeling ingaat is nog niet bekend. Oorspronkelijk zou dit op 1 november 2014 zijn, maar vooralsnog is het regelen van een visum bij aankomst op de Turkse luchthaven nog altijd mogelijk. Evisa adviseert je om je visum Turkije online voorafgaand aan je reis te regelen. Zo voorkom je lange wachtrijen op het vliegveld én het visum is goedkoper. Let wel dat de geldigheidsduur van je paspoort voldoet aan de nieuwe regeling: deze moet tot 60 dagen na het verloop van je visum geldig zijn.
 
Visum Turkije aanvragen
Een visum voor Turkije aanvragen doe je online.
Uiteraard kan je ook alles laten verzorgen door evisa. Ga naar www.evisa.eu
Kosten van een visum zijn €23,95 euro.

Voordelen hiervan zijn:
- Invulformulier in het Nederlands (ipv Engels)
- Betalen met iDeal of Mister Cash
- Geen wachtrijen op de luchthaven bij aankomst
- Binnen 24 uur heeft u uw een visum, in uw email box

Starttijden
Bij boeking kunt u de gewenste starttijden aan ons doorgeven en zullen wij er alles aan  doen om aan uw wensen tegemoet te komen. Toegewezen start tijden tussen 08.00 uur  en 14.00 uur beschouwen wij als acceptabel en resulteren in een definitieve boeking.  Starttijden in Turkije kunnen zeer vroeg (vanaf 06.30 uur) in de ochtend zijn. Slechte weersomstandigheden, invallen duisternis of onderhoud van de baan zijn geen rede  om geboekte greenfee niet te gebruiken en bij ons terug te claimen, tenzij de golfclub ter  plaatse besluit om de golfbaan te sluiten. Golftravel.nl aanvaardt in deze geen aansprakelijkheid.

Golfbanen
Op sommige golfbanen dient u uw handicap of golfvaardigheidsbewijs te overleggen. Indien u dit niet kunt tonen, is het mogelijk dat de golfclub u de toegang tot de baan weigert. Golftravel.nl is niet aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende gevolgen. Op veel banen is een officiële handicap verplicht, vaak 28 voor heren en 36 voor dames. Wij informeren u graag, maar het verifieren ervan is uw eigen verantwoordelijkheid.

Buggy´s
Wij kunnen vaak vooraf buggy´s (niet overal) voor u reserveren. Betaling hiervan is meestal ter plaatse door u zelf te voldoen, mits anders door ons vermeld. Het gebruik van buggy´s is weersafhankelijk en een garantie voor gebruik kunnen wij niet afgeven. Golftravel.nl aanvaardt in deze geen aansprakelijkheid.

Caddies
Op sommige bestemmingen (bv Marokko) zijn caddies verplicht. Kosten zijn gemiddeld ca.  € 12,00 p.p. per ronde. Meestal (dus niet altijd) is het zo dat als er buggy’s worden  gereserveerd de verplichte caddie kosten komen te vervallen. 

Offertes
Alle genoemde prijzen (in welke communicatie dan ook) zijn onder voorbehoud van eventuele wijzigingen en / of onjuistheden. Bij aanvraag van een reis zullen wij u een voorstel toesturen met de aanvullende informatie van de reis en de exacte prijzen op dat moment. Per factuur berekenen wij € 15,- administratie kosten. Voor het calimiteitenfonds berekenen wij €2,50 per factuur (max. 9 deelnemers). Indien wij de vluchten voor u reserveren berekenen wij €15 per persoon.

U wilt reserveren?
Indien u akkoord bent met ons voorstel, dan gaan wij direct de beschikbaarheid navragen bij de accommodatie aanbieder. Zodra de accommodatie schriftelijk akkoord heeft gegeven worden direct de overige zaken (vlucht, huur auto etc.) vastgelegd die van toepassing zijn op uw boeking. Tussen uw reservering en onze vlucht boeking kan dus tijd zitten waarin de prijs van de vlucht kan veranderen. Hier hebben wij geen invloed op en meer / minder kosten worden met u verrekend. Wij stellen u hiervan uiteraard op de hoogte. Indien wij de vluchten voor u reserveren berekenen wij €15 per persoon (bij Ryanair berekenen wij €35 per persoon).

Wij hebben voor een boeking de volgende gegevens van u nodig:    
- Adresgegevens, telefoonnummer, mobiel nummer en mail adres (voor zover nog niet bekend)    
- Exacte voor en achternaam & geboorte data zoals vermeld in het paspoort van alle reizigers  (bij dames meisjesnaam)  
- Handicaps van u en uw reisgenoten & de dagen dat u wilt golfen inclusief de gewenste starttijden     

Boekingsprocedure:
1. Nadat alle leveranciers vastgelegd zijn krijgt u per e-mail onze bevestiging met een factuur 
    Aanbetaling vluchtkosten (indien van toepassing) en / of 25% van de reissom binnen 7 dagen te voldoen
    Restbetaling 2 maanden voor vertrek (als u binnen 2 maanden vertrekt de volledige reissom binnen 7 dagen)
2. Vervolgens ontvangt u circa een week voor vertrek per e-mail de reisbescheiden   
    Deze dient u zelf uit te printen en mee te nemen op reis.
    Kofferlabels worden u op verzoek toegezonden.

Bij boeking accepteert u automatisch onze voorwaarden (zie onderstaand).
U kunt ons bereiken op 072-5814474 of per mail
info@golftravel.nl

Helaas moet ik mijn boeking annuleren, wat is de procedure ?
Indien u onverhoopt moet annuleren bent u annuleringskosten verschuldigd. Afwijkende regels worden bij de reservering meegedeeld. Indien een reis is samengesteld uit verschillende onderdelen, waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen. Een annulering wordt alleen in behandeling genomen op werkdagen tijdens kantooruren, kan alleen door de hoofdboeker gebeuren en moet schriftelijk bevestigd worden via info@golftravel.nl Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.
U ontvangt van Golftravel een annuleringskosten nota. De kosten van de annulering kunt u bij een gegronde reden claimen bij uw verzekeringsmaatschappij. Indien er sprake is van een restitutie zal Golftravel het te crediteren bedrag binnen 7 werkdagen aan u restitueren.

Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, kan de reisorganisator de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten, de volgende annuleringskosten in rekening brengen:
- bij annulering tussen de 56e en 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling 
- bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21ste kalenderdag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14de kalenderdag (inclusief) tot de 7de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 7de kalenderdag (inclusief) tot de 2edag (exclusief) voor vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 2e dag tot vertrekdag of later: de volledige reissom.
- Aangekochte vliegtickets en bagage: 100 % annuleringskosten

Verzekeringen
Laat u bij boeking informeren over de speciale Golftravel.nl-annuleringspolis. Dit speciale voor ons bedrijf ontwikkelde verzekeringsproduct waarborgt voor u en al uw reisgenoten (zelfs eventueel één of meerdere zaakwaarnemers) de unieke financiële zekerheid bij annulering-, af- of onderbreking van uw golf- en of incentive reis. Het bijzonder van deze constructie is dat de reisgenoten niet op de polis worden aangetekend, de reissom geen maximum kent en dat uw boeking als bewijs van verzekering geldt samen met een verzekeringsbewijs en voor waarden.

Reisverzekering Europa: € 1,65 p.p.p.d. incl. bagage, ongevallen en medische kosten
Reisverzekering Wereld: € 2,60 p.p.p.d. incl. bagage, ongevallen en medische kosten
Poliskosten reisverzekering: € 3,50 eenmalig
Annuleringsverzekering basis: 6,1% van de totale reissom (compensatie ongenoten reisdagen)
Annuleringsverzekering extra: 6,6% van de totale reissom (compensatie volledige reis) 

Stichting Garantiefonds reisgelden (SGR)
Golftravel is aangesloten bij het SGR (2599). Binnen de grenzen van de SGR garantieregeling vallen de op deze website gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. De SGR garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis. De garantieregeling van SGR kunt u nalezen op de SGR website

International Association of Golf Tour Operators (IAGTO)
Golftravel.nl is lid van de IAGTO, de International Association of Golf Tour Operators. Deze organisatie is in 1997 opgericht als vertegenwoordiger van de "Golf Travel Industry". In het eerste jaar hebben ze de internationale beurs IGTM (International Golf Trade Market) opgericht, een jaarlijks terugkerend evenement waar touroperators en vertegenwoordigers van belangrijke golfbestemmingen uit vele landen bij elkaar komen. Tevens initieert de IAGTO internationale onderzoeken om trends en ontwikkelingen van de golfmarkt in kaart te brengen. IAGTO website.

Calamiteitenfonds Reizen
Ons bedrijf is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.

Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerd reis:

- (een deel) van uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u
  vervroegd moeten repatriëren.

Algemene voorwaarden Golftravel.nl
Onze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Alkmaar. Klik hier voor onze voorwaarden